нет соединения c БД Ура! Дизайн працює . Корисно . Що таке логотип. Розгадка таємниці термінів
На головну
       
Укр
Рус
   

Що таке логотип. Розгадка таємниці термінів

Загадка термінів

Оскільки сучасний бізнес неможливо уявити без реклами, маркетингу й фірмової ідентифікації, слово «логотип» використовується досить часто. Але розуміння його значення часто викликає труднощі, оскільки в законодавстві України немає його визначення, а всі довідники, підручники й веб-сайти дають абсолютно різні визначення цього найважливішого елемента фірмового стилю:

  1. Деякі визначення цілковито ототожнюють поняття логотипу, фірмового знаку, торговельного знаку, товарного знаку та торговельної марки і описують їх як «позначення, необхідне для розпізнавання послуг або товарів організації».
  2. Часто під словом «логотип» розуміють сполучення графічної товарної емблеми (у вигляді стилізованих фігур, зображень) і текстового напису (назви фірми або продукту).
  3. Зустрічаються також визначення, згідно з якими існують три варіанти логотипа: у вигляді напису, графічного малюнка або їх комбінації. Тобто це визначення припускає, що логотип може існувати без напису, виключно у вигляді малюнка.

Розгадка термінів

Цей термін походить від грецьких слів logos — слово и typos — відбиток, і означає «видрукуване слово». Тобто логотип — це  оригінальне текстове начертання, що містить назву фірми, торговельної марки тощо, витвір шрифтового мистецтва. Коли ми говоримо про логотип, то про жодні картинки й зображення у такому випадку не йдеться. Всі ці зображення — товарні знаки або знаки обслуговування.

Часто знак і логотип розробляються одночасно, і важко зрозуміти, де закінчується знак і починається логотип; найчастіше вони не можуть існувати окремо один від одного. Справа в тому, що знак може містити в собі логотип, тобто складатися з малюнка, напису або того й іншого. Логотип може бути знаком, але знак логотипом — ніколи.

Проте найчастіше товарний знак являє собою стилізований малюнок, логотип — шрифтове начертання, а їхнє об’єднання називається фірмовим блоком. Оскільки поняття «фірмовий блок» вкрай рідко використовується дизайнерами й замовниками, а значення «знак» і «логотип» тісно переплетені, суворих правил щодо вживання цих термінів не існує. Головне — завжди з’ясовувати, що розуміє під словом «логотип» та чи інша компанія, чи входить у процес розробки логотипа також розробка фірмового знака і їхнє компонування. У 95% випадків процес розробки фірмового знака і логотипа нерозривний.

Таким чином, піднімаючи завісу таємниці над термінами і прояснюючи ситуацію, підіб’ємо підсумки.

Логотип  — оригінальне позначення, зображення повного або скороченого найменування фірми або товарів фірми, яке сприяє кращому запам’ятовуванню іміджу компанії. Інакше кажучи, логотип — це художньо оформлене найменування фірми.

Фірмовий знак  — це унікальний графічний елемент, що зазвичай розміщується поруч із назвою компанії, але може використовуватися й окремо.

Фірмовий блок  — композиція з декількох елементів фірмового стилю (найчастіше логотипу й фірмового знаку), що може містити також найменування компанії, адресу й телефони, поштові й банківські реквізити, перелік товарів і послуг, рекламний символ фірми, слоган та інші постійні елементи, які використовують в комунікаціях.

Товарний знак і знак обслуговування — це позначення, що дозволяють відрізнити відповідно товари й послуги одних юридичних або фізичних осіб від аналогічних товарів і послуг інших юридичних або фізичних осіб.

Торговельна марка й сервісна марка — це сполучення назви певного товару (фонеми) і його графічного зображення (графеми). У кожної компанії може бути лише один логотип, але при цьому вона може володіти необмеженою кількістю торговельних марок. Іноді торговельну марку називають «брендом», але це не зовсім коректно: будь-який бренд по суті своїй є торговельною або сервісною маркою, однак не кожна торговельна марка є брендом.

Бренд — відносно добре відома споживачам і тому «розкручена» торговельна марка, що вже займає певну частку ринку. Бренду властиві такі елементи, як пізнаваність і прихильність споживачів даному товару.

 
 
© Ура! 2006

Створення сайту:

Інтернет системи Інтернет системи